Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Švanda dudlák

Máte-li jedno dítě, jste rodič, máte-li dvě děti, jste rozhodčí a máte-li děti tři, obzvláště s tak velkým věkovým rozdílem, jako je tomu u nás, stává se z vás kulturní referent.

Pracovní náplň kulturního referenta v naší rodině obnáší:

Organizování kulturních akcí

Před narozením dcery jsem se aktivně účastnila dvou divadelních představení. Byly to: Sluha dvou pánů a Mnoho povyku pro nic - to se u nás hrálo v době, když jsem klukům oznámila, že jsem těhotná, ale o nějaké organizaci těch představení, nemohla být řeč. Ale vzhledem k tomu, že poslední dobou jezdí moji chlapci městskou hromadnou dopravou stále častěji bez šalinkarty, ocitám se, někdy i dvakrát do měsíce, v divadelní hře s názvem Revizor a rozhodla jsem se, zorganizovat její derniéru.

Vypravila jsem se tedy do předprodeje jízdenek a paní u přepážky jsem položila dotaz, jestli mohu jednomu synovi nalepit kupon přímo na čelo a tomu druhému zavěsit šalinkartu do dírky v obočí, která mu tam zůstala po piercingu, protože jinak, je nosit šalinkartu zkrátka nedonutím. Paní se soucitně podívala na dceřin drobný obličejíček a holou hlavičku a troufám si tvrdit, že jsem uslyšela, jak jí šeptá: „Díky Bohu, že děti do šesti let jezdí zdarma“. Ale mně, mně vůbec na nic neodpověděla.

K organizování kulturních akcí bezesporu patří i spolupráce s organizacemi podílejícími se na kulturním dění. 

Týden co týden volám na dopravní podnik a s kanceláří soudního exekutora dopravního podniku města Brna jsem takříkajíc „na tykačku“, takže jestli tohle není spolupráce, tak pak už nevím.

Výroba a výlep plakátů

I když naše lednice obsahuje všechno potřebné ke konzumaci jak pro dítě, tak pro dospělé, vytvářím a lepím poutače typu: „Nepít – kojenecká voda“, „Nejíst – krupičná kaše ze Sunaru“ nebo „HAMI s mletým hovězím není Chilli con carné!“ Už se těším až dcera bude jíst to stejné co my a na tento bod pracovní náplně, budeme jen s úsměvem vzpomínat.

Lepit plakáty je sice moje práce, ale vždycky mě potěší, když to někdo z naší rodiny vezme za mě a na ledničku připevní jakýkoliv jiný vzkaz, například pozvánku na synovu první prodlouženou.

Pocit radosti a těšení se na prodlouženou, brzy vystřídal pocit zděšení. Dcera zahodila svůj oblíbený dudlík za obývací stěnu a jít na prodlouženo po pokráceném, lépe řečeno po žádném spánku, asi nebude vhodná kombinace.

Zkoušeli jsme vydolovat ten starý, oslintaný a vyžvýkaný fujtajbldudlík vařečkou, koštětem a nakonec i garnýží a i když se tomu dcera ze začátku smála a připadalo jí to jako náramná švanda, tak s příchodem večera, bylo po legraci. Začala řvát jako tur, ale vzít si nový, naprosto ten stejný, odmítala. A já odmítala jí ho „předžužlávat“.

Fotodokumentace kulturních akcí

Dalším bodem mé pracovní náplně je pořizování fotodokumentace a kdy jindy pořídit fotky z kulturní akce než právě z prodloužené.

Vzhledem ke spánkovému deficitu, který jsem měla kvůli odnaučování dcery na dudlík, jsem si k foťáku do kabelky přibalila i KPZ (krabičku poslední záchrany) pro rodiče, kterou jsem kdysi dostala, nejspíš jenom jako fór.

Ucpávky do uší, které „kápezetka“ obsahovala, jsem nechala doma babičce, aby mohla v klidu hlídat dceru, která stále oplakávala dudlík, ale jinak, jsem celý obsah kápézetky na prodloužené vypotřebovala. Snědla jsem tabulku čokolády, vypila energetický nápoj s malou lahvičkou alkoholu, podepřela jsem si sirkami oční víčka, ale někde při studování plánku s rozmístěním baby-boxů v našem okolí se sirky zlomily a já usnula.

Takže, pokud nepočítám fotografii (vím to jen z vyprávění, spala jsem), kterou pořídil fotograf taneční školy Dynamic zrovna ve chvíli, kdy si mě partner přehodil přes rameno a se slovy: „děkuji za tanec, miláčku“, odnesl ze sálu, fotky nejsou.

Ale nic není ztraceno, všechno lze napravit.

Za čtrnáct dnů se bude konat dětský maškarní ples, a když si přestanu holit knírek a obleču sobě i dceři pánský oblek, můžeme jít za Laurela a Hardyho a to by bylo, to nevyfotit.

Aktualizace webových stránek

Po osamostatnění kluků a jejich odchodu z domova, jsem se obávala, že už nebudu mít o čem psát a nebudu moct aktualizovat svůj blog o nové články, jak vyplývá z mé pracovní náplně kulturního referenta.

Pomalu jsem se začala smiřovat s myšlenkou, že živou kulturu budeme mít po jejich odchodu jenom v jogurtu, ale naštěstí dcera nastoupila do mateřské školky a v naší domácnosti máme opět o kulturu postaráno.

Ráno je cirkus se vstáváním, ve školce komedie, jestli půjde po „o“ nebo po „spa“ a večer divadlo, s čím jiným, než s usínáním.

 

 

 

Autor: Ina Boráňová | čtvrtek 15.2.2018 11:50 | karma článku: 23,40 | přečteno: 766x
  • Další články autora

Ina Boráňová

DalsDotazník, hříšná veš

Říká se, že nejlepším doplňkem ženy je pěkný muž, úsměv a zdravé sebevědomí. Což o to, kus pěkného chlapa bych doma měla, ale mějte zdravé sebevědomí, když vaším nejoblíbenějším deodorantem je Orthosan a Diffusil H Forte...

17.2.2017 v 11:47 | Karma: 18,95 | Přečteno: 681x | Diskuse| Ona

Ina Boráňová

Mámasútra aneb Milostný trojúhelník

Zatímco Kámasútra popisuje milostné pozice pro dva a radí jak si je co nejvíce užít, tak Mámasútra popisuje polohy pro tři (otec, matka a dítě) a doporučuje, jak se alespoň trochu vyspat.

12.10.2016 v 6:14 | Karma: 22,89 | Přečteno: 1428x | Diskuse| Ona

Ina Boráňová

Všude děti o dvou kůrkách

Všude děti o dvou kůrkách, jejich prcky o dvou půlkách, aneb co byste měla vědět dřív, než si je pořídíte...

9.2.2015 v 12:37 | Karma: 20,62 | Přečteno: 1335x | Diskuse| Ostatní

Ina Boráňová

Desatero batolecích přikázání

1. V jedno batole věřit budeš a začni se modlit,ať ti narostou ještě jedny ruce, ovšem jestli máš batolata dvě? Požádej Boha raději o chapadla.

11.12.2014 v 13:00 | Karma: 21,82 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ostatní

Ina Boráňová

Táto, sežeň hraboše!

Výběr psa (vlastně jakéhokoliv domácího mazlíčka - pozn. aut.) je pro člověka možná jediná příležitost, jak si vybrat příbuzného, tak výběr nepodceňujte a uvědomte si následující:

16.10.2014 v 12:32 | Karma: 26,28 | Přečteno: 3036x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 28
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1249x
Je mi 42 let a svůj letitý titul MSž (matka samoživitelka) jsem pyšně vyměnila za MSk (matkou na stará kolena). Pracuji jako asistentka ve státní sféře, ale moji chlapci vlastní soukromou firmu SETO (Se To udělá samo) a věřím, že ta nejmladší, ji po nich co nevidět převezme.

Seznam rubrik