Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Stručný životopis na plný úvazek

„Před tím, než si diagnostikujete depresi a nízké sebevědomí, ujistěte se, prosím, že nejste na rodičovské dovolené."  

Dovolila jsem si poněkud poupravit slavný citát známého lékaře a psychologa pana Sigmunda Freuda, protože jsem se v jednom výzkumu dočetla, že ženy během rodičovské dovolené ztrácí své sebevědomí a trápí je deprese. Přestože se během svého pobytu doma s dítětem naučí plánovat, organizovat, řídit a vést svůj domácí sektor na manažerské úrovni, stejně jsou při hledání nové práce přesvědčené, že svému budoucímu zaměstnavateli nemají co nabídnout.

Rozhodla jsem se být na výše popsané období dostatečně připravena a s předstihem jsem si vyhotovila svůj profesní životopis.

Stručný životopis na plný úvazek

Osobní údaje:

Jmenuji se Ina, ale příjmení neuvádím, protože jsem minulý týden na bráchově svatbě snědla rohový koláček a tak by se mi mělo do roka a do dne změnit.

Můj věk si určitě domyslíte z přiložené fotografie, jen bych vás chtěla upozornit, že já jsem ta vyšší bruneta vpravo, to menší a světlejší je morče.

Rodinný stav aneb poměry z naší domácnosti vkládám celkem pravidelně na svůj blog , takže se divím, že nejsem bez dětí (alespoň bez těch, co umí číst) a bez partnera. 

Děti mám tři a tak jistě nemusím zdůrazňovat svoji touhu po týdenní pracovní cestě, klidně bez nároku na náhradu mzdy.  

Dosažené vzdělání:

Základní školu jsem vychodila levou zadní a střední průmyslovou školu stavební, obor geodézie jsem dokončila s významným oceněním. Pan profesor ocenil moji snahu při studiu a významně mi sdělil, že by si ode mě nenechal vyměřit ani chlívek. Kdyby jenom tušil, kolikrát jsem už musela vyměřovat dělicí čáru v dětském pokoji, který byl srovnatelný se stájí pro dobytek, byl by na mne pyšný.

Pracovní zkušenosti:

Zběhla jsem ze světa map a teodolitů do spárů administrativy a pracuji na pozici „přines, podej“ bez kosti a bez klacíku. Mojí pracovní náplní je rozpoznat faxovou zprávu od emailové, tužku od konturky a jednou týdně zajistit tradiční šéfovský catering - uvařit kávu a přinést moučník z domu. Svoji náplň práce jsem si dobrovolně rozšířila o personalistiku a řízení lidských zdrojů, takže poznám, kdy je můj šéf nachlazený anebo má chřipku. Pamatuji si datum narození jeho manželky a vím, proč z tohoto světa odešel jeho milovaný amaryllis. Přelila jsem mu ho. 

Počítačové zkušenosti:

Umím otevřít přenosný psací stroj, kalkulačku a rádio v jednom neboli notebook, ovládám Word, Exel, Lotus Notes, Amis, Magion, Aukro a svoji emailovou schránku. Když sečtu svých šest prstů plus dvě ruce a dvě nohy mé dcery, můžu hrdě prohlásit, že s dcerou na klíně píšu všemi deseti a hodně rychle. Nechci se chlubit, ale pokud je na mém pracovním stole plno věcí, používám těsnopis.

V součastné době jsem placená za to, že mám i na toaletě diváka aneb čerpám rodičovskou dovolenou.

Řidičský průkaz:

Vlastním řidičské oprávnění na skupinu A (jednostopé vozidlo), na skupinu B (dvoustopé vozidlo) a na skupinu C (Cam – trojkombinace).

Jazykové znalosti:

Češtinu ovládám slovem i písmem a abych mohla k ostatním maminkám na pískoviště, začala jsem navštěvovat jazykový kurz mateřského slangu. Mám za sebou první lekci na slova prdík, průjmík, kašlík, teplůtka a půjdu na mrňousek, nežroutek, tuleníčko a hajinkat.  

Zájmy a koníčky:

Nemám žádné vyhraněné zájmy ani koníčky, ale velmi ráda čtu. Zrovna před chvílí jsem dočetla malého Průvodce domácí farmou a těch emocí, co ve mně kniha zanechala.

Na začátku jsem záviděla vlaštovkám, že si k stavbě vlastního hnízda nemusí pořizovat hypotéku. Uprostřed knihy jsem byla zlostí bez sebe, když jsem se dozvěděla, že slepicím stačí k ochraně svých potomků pouze křídla, zatímco já abych si koupila elektronickou chůvičku i do garsonky a na konci knihy? Na konci jsem byla šťastná, že tento malý Průvodce domácí farmou je dětské leporelo (bohatě ilustrovaná knížka s minimem textu), protože poslední dobou hůř vidím.  

Jinak, ale čestně prohlašuji, že můj zdravotní stav je velmi dobrý a nebráním se jakékoliv vstupní prohlídce, s výjimkou ORL, protože uši, nos a dutinu ústní mi každé ráno kontroluje dcera svým prstíkem.

A co říci závěrem?

Milé dámy, zůstaňte pozitivní, sebevědomé a věřte svým schopnostem i na konci rodičovské dovolené. Nebojte si hledat práci a když vás budou odmítat, že máte malé děti a zakrnělou profesní kvalifikaci, tak si pamatujte, že: „Matka je někdo, kdo může zaujmout místo kohokoliv jiného, ale její místo nemůže zaujmout nikdo.“

 

 

Autor: Ina Boráňová | středa 25.6.2014 6:30 | karma článku: 21,63 | přečteno: 1096x
  • Další články autora

Ina Boráňová

Švanda dudlák

Máte-li jedno dítě, jste rodič, máte-li dvě děti, jste rozhodčí a máte-li děti tři, obzvláště s tak velkým věkovým rozdílem, jako je tomu u nás, stává se z vás kulturní referent.

15.2.2018 v 11:50 | Karma: 23,40 | Přečteno: 766x | Diskuse| Ona

Ina Boráňová

DalsDotazník, hříšná veš

Říká se, že nejlepším doplňkem ženy je pěkný muž, úsměv a zdravé sebevědomí. Což o to, kus pěkného chlapa bych doma měla, ale mějte zdravé sebevědomí, když vaším nejoblíbenějším deodorantem je Orthosan a Diffusil H Forte...

17.2.2017 v 11:47 | Karma: 18,95 | Přečteno: 681x | Diskuse| Ona

Ina Boráňová

Mámasútra aneb Milostný trojúhelník

Zatímco Kámasútra popisuje milostné pozice pro dva a radí jak si je co nejvíce užít, tak Mámasútra popisuje polohy pro tři (otec, matka a dítě) a doporučuje, jak se alespoň trochu vyspat.

12.10.2016 v 6:14 | Karma: 22,89 | Přečteno: 1428x | Diskuse| Ona

Ina Boráňová

Všude děti o dvou kůrkách

Všude děti o dvou kůrkách, jejich prcky o dvou půlkách, aneb co byste měla vědět dřív, než si je pořídíte...

9.2.2015 v 12:37 | Karma: 20,62 | Přečteno: 1335x | Diskuse| Ostatní

Ina Boráňová

Desatero batolecích přikázání

1. V jedno batole věřit budeš a začni se modlit,ať ti narostou ještě jedny ruce, ovšem jestli máš batolata dvě? Požádej Boha raději o chapadla.

11.12.2014 v 13:00 | Karma: 21,82 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb zápolí v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:13

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 28
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1249x
Je mi 42 let a svůj letitý titul MSž (matka samoživitelka) jsem pyšně vyměnila za MSk (matkou na stará kolena). Pracuji jako asistentka ve státní sféře, ale moji chlapci vlastní soukromou firmu SETO (Se To udělá samo) a věřím, že ta nejmladší, ji po nich co nevidět převezme.

Seznam rubrik